Anmeldelse af Fifty Shades Darker

Anmeldelse af Fifty Shades Darker

Anmeldelse af Fifty Shades Darker

Anmeldelse af Fifty Shades Darker

Anmeldelse af Fifty Shades Darker

Som overskriften antyder har jeg lavet en anmeldelse af Fifty Shades Darker. Jeg var inde at se den i onsdags i Cinemaxx med en veninde. Og jeg havde glædet mig lige siden de viste Fifty Shades Of Grey. Så i 2 år næsten. Som i nok kan hører, er jeg ret stor fan. Og ikke mindst af bøgerne og hele det univers der er omkring det. Men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke engang har læst hele serien. Jeg har forsøgt adskillige gange, men det er bare som om, at jeg aldrig kommer igennem Fifty Shades Darker. Jeg blev næsten færdig med den sidste gang, men måtte opgive da den blev lidt for sukkersød. MEN! Jeg ELSKER stadig Fifty Shades serien.

Nå, men nu til filmen. Altså igen jeg elsker hele stemningen omkring filmen og som i også kan se på billederne, havde jeg taget det perfekte outfit på til. Eller det synes jeg i hvert fald selv.Trods min manglede entusiasme for bogen, sad jeg alligevel og klappede i mine små hænder, da jeg så filmen. For jeg synes den var rigtig god! Og selvom skuespillet er lidt tamt nogle gange, og den er så sukkersød jeg en gang imellem, får et surt opstød, elsker jeg stadig filmen.

Nå, men en af de gode ting i filmen var at Jamie Dornan, som spiller Mr.Grey har taget på og er blev mere buff. Et stort plus i min bog. Han var lidt fimset før. Og selvom Jamie Dornan desværre aldrig bliver en Matt Bomer, er han jo stadig en flot mand.

Angående musikken og de mere hede scener var der en del mere af den slags, meeeeen de slår ikke rigtig den første scene i Fifty Shades Of Grey med soundtracket  “Crazy in Love” som virkelig er min favorit. Generelt er hele soundtracket bedre til den første film.

En ting som desværre falder til jorden er Mr. Greys såkaldte eks-submassive der jagter Anastasia. Vi når en optrapning af konflikten, men vi når aldrig rigtig op til klimakset før det slutter. Det når desværre aldrig rigtig at blive spændende. Det virker lidt mere, bare som om der skulle være noget fyld og det var så det. I bogen virker det også ret plat, men jeg havde håbet på, at de ville gøre det mere dramatisk i filmen. Desværre ikke. Jeg havde faktisk generelt håbet, at de ville slå sig lidt mere løs i filmen. Nu er bøger og film jo to helt forskellige medier og det er bare ikke alt, der fungere godt på film.

Men stadig, efter alle disse negative ting synes jeg jo stadig, at den var mega god. Jeg tror aldrig min kærlighed til Fifty Shades dør. Så den får altså 5 ud af 6 masker <3

Skal du ind at se filmen? Og hvis du har set den hvad synes du så om den?
Anmeldelse af Fifty Shades Darker